Medarbejderudvikling
Hvordan er jeres organisations mentale tilstand i øjeblikket? Og hvor ved I det fra?
Medarbejdere har også et eget ansvar i dagligdagen for at sikre positiv trivsel, hensigtsmæssig adfærd og øgede resultater. Medarbejdere har blandt andet ansvar for at søge den information, de mangler, udøve hensigtsmæssige kommunikation hinanden imellem, konfliktminimere i dagligdagen og opnå synergi i samarbejdet på tværs.
For at kunne og ville tage dét ansvar hinanden imellem, kræver det, at medarbejdere i første omgang blive gode til at vinde deres ”egne interne kampe”, altså være god til at coache sig selv mentalt. Hvor gode er jeres medarbejdere til det i dag?
Hvad kunne I opnå, hvis jeres medarbejdere faktisk havde de oven for nævnte kompetencer – og udnyttede dem?
Mentalfokuseret udvikling
I udviklingsforløb for medarbejdere bliver der lagt vægt på, at medarbejderne opnår;
- mental fokus på sig selv, og han/hendes påvirkning af omgivelserne (eksternt overfor kunderne og internt kollegaer).
- øgede færdigheder i at mental coache sig selv, så han/hun kan være bedst, når det gælder og dermed udnytte sine kompetencer optimalt.
- øgede kompetencer i at øge motivationen af sig selv og andre.
- øget bevidsthed om, og færdigheder i, at arbejde med tanker og følelser, som er styrende for både medarbejderens egen- og andres adfærd.
- forøget færdighed i at mental coache kollegaer, så kollegaerne opnår en bedre præstationstilstand.
- at få medarbejdernes tanker og følelser udfordret og bearbejdet under forløbet, så uhensigtsmæssig vanetænkning kan blive ændret til mere positiv, værdiskabende og mulighedsfokuseret tænkning.
- øget færdighed i at sikre, at medarbejderne bliver mere helheds- og løsningsorienteret.
- øget indsigt i deres egne ”sociale færdigheder” og kompetencer samt mental styrke til at udvikle sig selv på disse.
værktøjer til, og øget færdighed i, konfliktminimering og håndtering af konflikter.